Featured post

[FACEBOOK] GROUP NIAGA SELANGOR

Selamat Datang ke Group Niaga Selangor!!! * Sila add 10 orang rakan anda atau lebih supaya sama-sama mendapat maklumat mengenai produk ...

Saturday 20 August 2016

Aku Kaya & Berjaya

Ada seorang hamba Allah bertanya saya "macammana nak ada duit banyak?"

Saya reply "kena belajar simpan duit"

Dia tanya "macammana nak simpan duit banyak-banyak?"

Saya reply "kena ada income banyak, kalau income kecik, saving pun akan jadi kecik"

Dia tanya "macammana nak ada income banyak?"

Saya reply "awak kena ada banyak sumber income @ multiple streams of income"

Lepas tu dia senyap.

Giliran saya pula tanya "awak ada berapa sumber income?"

Dia jawab "satu aje. Keje makan gaji"

Saya cakap "Ermm... Limited income  = limited saving"

"Cuba cari sumber income yang lain. Asalkan jangan join skim cepat kaya"

Sebenarnya banyak peluang buat pendapatan sampingan.

Tanya ajer orang yang ada banyak sumber income. Macammana mereka buat.

No comments :

Post a Comment