Featured post

[FACEBOOK] GROUP NIAGA SELANGOR

Selamat Datang ke Group Niaga Selangor!!! * Sila add 10 orang rakan anda atau lebih supaya sama-sama mendapat maklumat mengenai produk ...

Sunday 2 August 2015

ASTAXANTHIN ADALAH ANTIOKSIDAN TERKUAT DI DUNIA

Apakah itu #astaxanthin? Apakah kelebihan & keistimewaannya?

Astaxanthin merupakan sejenis pigmen kerotenoid semulajadi yang dihasilkan oleh alga Haematococus pluvialis. Disebabkan ia merupakan karotenoid, maka ia berpigmen merah dan ini menjelaskan mengapa ikan salmon, udang laut, ketam, flamingo serta beberapa hidupan laut yang lain berwarna merah-oren mahupun merah kejambuan. Ini kerana haiwan-haiwan ini menjadikan Haematococus pluvialis antara diet makanan seharian mereka. Sebab itu mengapa ikan salmon serta ketam laut amat mahal disebabkan ia mengandungi isi yang enak dan lembut serta khasiatnya yang tinggi.

Berbeza dengan karotenoid yang lain, Astaxanthin merupakan satu-satunya karotenoid yang tidak mendatangkan kesan toksik sekiranya diambil pada dos yang berlebihan. Malah ia menggalakan aktiviti selular sel serta melindungi daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas. Sehingga kini, para penyelidik masih kurang memahami bagaimana ia mampu memberi kesan perlindungan oksidasi sedangkan Astaxanthin tidak ditukar menjadi Vtamin A setelah dicernakan oleh badan. Namun teori yang diberikan ialah, Astaxanthin mampu melakukan kesemua ini berdasarkan strukturnya yang sangat menakjubkan serta panjang, sehingga ia mampu mengapai lapisan atas kulit (epidermis) serta lapisan dermis kulit.

Kesan terhebat Astaxanthin yang pernah dikaji ialah kesan terhadap #kulit. Kulit merupakan organ terbesar manusia. Ia menjadi pelindung pertama terhadap anasir luar daripada memasuki badan. Kulit sangat unik, terdiri daripada 7 lapisan yang sentiasa berganti selama 28 hari. Lapisan dalam kulit terdiri daripada lapisan dermis yang mengandungi #kolagen yang membantu pengurangan kedutan serta melanosit yang membantu pengeluaran melanin sekiranya terdedah kepada sinaran UV matahari.

Astaxanthin sangat unik kerana strukturnya yang panjang mampu melindungi daripada lapisan atas sehingga dalaman kulit tanpa pecahan struktur molekulnya. Ini menjadikan ia mampu (1) melindungi kulit daripada serangan UVA dan UVB dan sekaligus (2) melindungi kolagen kulit daripada penguraian keseluruhannya. Paling terserlah ialah ASTAXANTHIN juga mampu (3) mengurangkan 40% penghasilan melanin dan ini sekali gus mengurangkan penggelapan kulit. (4) Tona kulit tidak sekata juga diperbaiki sehingga 78% tanpa sebarang cela.

Terlalu banyak kajian yang dilakukan dalam mengenal pasti kebaikan Astaxanthin namun saya sendiri tidak mampu menulis di sini kerana antioksidan ini meliputi hampir keseluruhan antioksidan lain yang wujud di dunia. Kekuatannya ;

(1) 17 kali ganda berbanding ekstrak biji anggur ( OPC / Pycnogenol ),
(2) 40 kali berbanding mana-mana beta karoten,
(3) 75 kali ganda lebih kuat berbanding asid lipoik,
(4) 500 kali ganda berbanding Vitamin E,
(5) 560 kali ganda berbanding catechin ( ekstrak teh hijau ),
(6) 800 kali ganda berbanding enzim CoQ10 dan paling menakjubkan,
(7) 6000 kali ganda lebih kuat berbanding Vitamin C !!!

Malah nilai ORAC yang dicatat oleh Astaxanthin setinggi 28 222 !!! Ini sekali gus memecahkan mana-mana rekod antioksidan lain yang pernah ditemui oleh para penyelidik seperti #MaquiBerry (27 600) dan #AcaiBerry (16 700).

Tambahan lagi, kelebihan serta kuasa pemulihan antioksidan ini diakui sendiri oleh Suzy Cohen. #SuzyCohen yang lebih dikenali sebagai "America's Most Trusted #Pharmacist " sendiri mengamalkan pengambilan Astaxanthin sebagai diet makanan tambahan beliau kerana beliau sendiri mendapat perubahan yang sangat ketara terhadap pengambilan antioksidan hebat ini.

Setelah anda mendapat maklum tentang kesemua info-info ini, pastinya anda tertanya, di manakah saya boleh mendapatkan sumber antioxidant terkuat ini di #Malaysia? Jangan risau, anda tidak perlu bersusah payah kerana saya akan mencadangkan satu produk yang saya amalkan iaitu #PhytoAstaxanthinPlusAbyadh keluaran DS Health&Beauty Solution.



Hasilnya sangat jelas di mana WAJAH AKAN TAMPAK LEBIH CERAH, TONA KULIT TIDAK SEKATA JUGA DIPERBAIKI, PARUT JERAWAT PUDAR & HILANG, SERTA PEMBAKARAN LEMAK DIBAWAH DAGU MENINGKAT HINGGA MENAMPAKKAN V-SHAPE SEOLAH OLEH SEPERTI SUNTIKAN FILER.

Phyto Astaxanthin Plus Abyadh buatan #Bumiputera Malaysia, turut mendapat pengesahan #Halal oleh JAKIM & dikeluarkan daripada kilang bertaraf #GMP.




Harga memang sangat ‪#berpatutan‬ dengan kandungannya yang sangat ‪#mantap‬ & ‪#berkualiti‬. Semestinya ‪#berbaloi‬ kerana keberkesanannya ‪#terbukti‬! Dijamin #RepeatOrder!!

OK ini harga terbaik untuk anda semua;
.
.
1 botol (30 kapsul : sehari sebiji) hanya

RM150 SM / RM 160 SS
RM150 SM / RM 160 SS
RM150 SM / RM 160 SS
.
.
Cara Order;
.
0172217551 (SMS / Whatsapp / WeChat)
0172217551 (SMS / Whatsapp / Wechat)
0172217551 (SMS / Whatsapp / Wechat)
.
‪#‎phytocollagen‬ ‪#‎phytoastaxanthin‬ ‪#‎phytoastaxanthinplusabyadh‬ ‪#‎mazimoutlet‬ ‪#‎TeamMazim

No comments :

Post a Comment